Tecnologia i sòl pèlvic

“Se ha vuelto terriblemente obvio que nuestra tecnología ha superado nuestra humanidad.”

Albert Einstein

Seguint una mica amb la temàtica que va iniciar n’Anna en l’entrada anterior, us vull parlar de les tecnologies i el sòl pèlvic.

La necessitat d’exercitar la musculatura del sòl pèlvic en diferents moments de la vida d’una dona ha portat a millorar cada vegada més els dispositius que hi ha al mercat. Aquesta entrada serà un viatge per la gran varietat existent, sense crítiques.


BOLES XINESES

Les boles xineess existeixen des de fa molt temps i han anat canviant al llarg del temps en quant a forma i pesos. pelvic-balls-bolas-chinas

El funcionament de les boles xineses consisteix en una bola petita dins d’una altra més gran que provoca, quan es mou la persona, una vibració que ajuda a tonificar la musculatura. Si a aquest treball li sumem contraccions vaginals voluntàries, també es treballa la força tenint en compte el pes de la bola.

Cada vegada n’hi ha de més sofisticades: podem trobar boles xineses que vibren o que s’obren per incorporar un pes o un altre segons les nostres necessitats.

CONS VAGINALS

41274wZp9jL._SX425_Imitant la idea de les boles xineses, es van crear els cons vaginals. En aquest cas senzillament és la introducció d’un pes a nivell vaginal que s’ha d’aguantar. Amb això es treballa la força, però també el to.

La marca per excel·lència és LadySystem, encara que n’hi ha d’altres de més modernes com Pelvix.

BIOFEEDBACK

Quan parlem de biofeedback, al que ens referim és a un aparell que ajuda a visualitzar la contracció vaginal i, per tant, dóna un suport positiu del que s’està fent. És una manera de què la dona pugui saber si ho està fent bé, si pot mantenir la contracció muscular el temps establert, si es pot augmentar la càrrega, etc.

En aquest punt hem de diferenciar si es tracta d’un dispositiu per utilitzar a casa o a consulta, ja que en aquest últim cas podem trobar verdaderes meravelles. Actualment els aparells més sofisticats poden registrar els avenços o medir la quantitat de força que s’està fent. imagemagic.php

  • Educator podria ser el dispositiu de casa més simple de tots. Tenint en compte el moviment del sòl pèlvic, l’aparell aporta informació de si s’està fent la contracció correctament o no.
  • PFX: continuem amb un aparell bastant simple. Senzillament és una sonda de pressió unida a un medidor amb la possibilitat d’oferir una mica resistència. Els valors que es visualitzen no es poden tenir en compte com a registre, ja que varien en funció del dia.
  • Epi-no és un dispositiu que s’ha dissenyat sobretot pel treball pre-part, però també es pot utilitzar com un biofeedback. En aquest cas s’hauria d’inflar una mica i, a través de l’agulla, veuríem com és la contracció vaginal. El sistema seria semblant a l’aparell anterior.
  • Elvie-app-suelo-pelvico-300x300Elvie Trainer, és un dels sistemes més novedosos que permet a la pacient veure quin és el seu progrés a través de la seva connexió amb el mòvil. L’aparell s’introdueix a nivell vaginal i permet veure com s’estan fent les contraccions i poder registrar l’avenç.
  • Molt semblants a l’anterior, hi ha l’EMY o el KGOAL.
  • Neurotrac és un dispositiu una mica més car que ofereix informació de com es fa la contracció, és a dir funciona com un biofeedback, i permet l’electroestimulació per ajudar a la musculatura. Normalment són dispositius que s’utilitzen a consulta.

VIBRADORS

intimina-kegelsmart---ejercitador-suelo-pelvico-1-unidadEls vibradors per si mateixos no són excitadors de la força, sinó que, en funció de la freqüència i la intensitat, ens poden ajudar a augmentar o disminuir el to del sòl pèlvic.

De la marca Intimina existeix el KegelSmart que senzillament és un dispositiu que s’introdueix dins la vagina i quan produeix una vibració la dona ha de fer una contracció vaginal. Al cap i al a fi, funcionaria com a estímul per poder realitzar una bona correlació entre contraccions.

ELECTROESTIMULADOR

Els electroestimuladors són aparells molt utilitzats en fisioteràpia per la seva capacitat de modular el dolor o per activar la musculatura davant una lesió. En el cas de la fisioteràpia perineal, també existeixen adaptacions que ens poden ajudar, sobretot, a activar la musculatura. s-l640

  • Pericalm és l’electroestimulador que més he recomanat a les meves pacients ja que és molt fàcil de programar i, en quant a mida, és petit.
  • Neurotrac pelvitrone
  • Tenscare ELISE

 

CONCLUSIONS

Tots aquells aparells no són aptes per totes les dones, sinó que el seu ús varia en funció de les necessitats. També hem de pensar que moltes vegades és necessari la implicació personal per millorar, ja que introduir un electroestimulador a nivell vaginal no assegura que no hi hagi pèrdues, ja que potser la coordinació abdomino-pelviana no es produeix.

Al cap i a la fi, davant qualsevol dubte sempre és recomanable fer una valoració amb un especialista.

 

BIBLIOGRAFIA

 

-Marta S.-

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s