Estiu sense edemes

“…com tots els éssers vius, s’ha d’escoltar i després d’una estona d’escoltar-lo atentament descobreixes que no és sempre la mateixa onada que et parla.”

La memòria de les formigues – Iolanda Batallé

Apapatxar marxa de vacances!

Però no ho volíem fer sense abans donar quatre consells per intentar evitar que les cames s’inflamin amb aquestes onades de calor, cada vegada més freqüents.

La calor ens pot portar a ser menys actius de l’habitual, ja que el nostre to muscular disminueix i les connexions nervioses són una mica més lentes de l’habitual. A més, l’activitat física augmenta la nostra temperatura corporal i això, a segons quines hores, ho hem de vigilar. En principi, la vasodilatació (augment del calibre dels vasos sanguinis) és un sistema que el nostre cos usa per termoregular, però si aquest mecanisme es descompensa és fàcil que aparegui edema a les cames, amb la conseqüent sensació de pesadesa i el possible augment del dolor a la zona.

Què podem fer per evitar-ho?

  1. Augmentar la nostra hidratació: malgrat sembli contraproduent per contrarestar la inflamació, mantenir-se hidratat serà important per evitar un cop de calor i fer que el nostre cos funcioni correctament. No només podem beure aigua, sinó que podem consumir fruita (aprofitem l’estiu i aquells fruits de temporada que més aigua tenen com la síndria, el meló, les cireres, la pinya, el prèssec, etc.), consumir verdura en forma de cremes fredes (gaspatxo, vichysoisse, crema d’espàrrecs, salmorejo, ajoblanco, etc.) o amanides fresques (amb cogombre, enciam, tomàquet, etc.) i begudes vegetals fredes (de civada, arròs, ametlles, etc.), vigilant sempre la quantitat de sucres afegits que continguin.fruites aigua
  2. Usar roba ampla i que transpiri (evitar especialment teixits sintètics) i intentar evitar l’ús de cinturons; i un calçat preferentment obert, però que ens agafi bé el peu.
  3. Evitar creuar les cames, ja que interrompem el rec sanguini correcte.Imagen1
  4. Fer dutxes de peus i cames amb aigua freda abans d’anar a dormir i fer-hi massatges en sentit ascendent (de turmells a genolls) [*Per fer-ho podem usar alguna loció o gel que contingui menta, que pot augmentar la sensació refrescant].
  5. Mantenir les cames en elevació a estones.
  6. Realitzar un seguit d’EXERCICIS CIRCULATORIS senzills i caminar, evitant les hores de més sol.

Esperem que gaudiu d’un bon estiu!

*Imatges

http://www.ecoremedios.com

-Apapatxar-

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s